Ministranci
Wycieczka do Sandomierza

3 listopada, w sobotni poranek, zebraliśmy się nieopodal kościoła, by wyruszyć na wycieczkę. Wsiedliśmy do dwóch samochodów i pomimo chłodu z radością wyjechaliśmy z Kielc, kierując się na Sandomierz. Na miejscu odwiedziliśmy dom księdza Józefa, spacerowaliśmy sandomierskimi polami, wzdłuż Wisły i po Starym Mieście. Przebyliśmy pasjonującą wyprawę po podziemiach miejscowego ratusza, zwiedziliśmy dominikański kościół św. Jakuba, podziwialiśmy panoramę miasta. Wracając z Sandomierza zatrzymaliśmy się przy klasztorze na Świętej Katarzynie, który po zmierzchu wygląda naprawdę urokliwie. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu i nie możemy doczekać się następnej wycieczki.

Mikołaj Ryśkiewicz

Dzień Ministranta 2012

15 września br. dziewięciu ministrantów z naszej parafii wraz z księdzem Józefem wyruszyło na Bukówkę. Naszym celem był XII Diecezjalny Dzień Ministranta, na który dotarliśmy i na którym świetnie się bawiliśmy.

Na miejscu, po Mszy Świętej sprawowanej przez księdza biskupa Kazimierza Gurdę oglądaliśmy i zwiedzaliśmy miejsca, w których żołnierze przygotowują się do misji poza granicami naszego kraju. Potem przyszedł czas na prawdziwie wojskowy posiłek - grochówkę, która nam wszystkim smakowała. Następnie wzięliśmy udział w małym konkursie oraz obejrzeliśmy symulację wypadku samochodowego i ratowania poszkodowanego. Na sam koniec przebiegliśmy się po trasie treningowej dla żołnierzy. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu i już nie możemy doczekać się następnego Dnia Ministranta.

Mikołaj Ryśkiewicz

Kim jest ministrant ?

"Ministrare" (z łaciny) znaczy "służyć".

Służymy Bogu, kiedy przyczyniamy się do tego, aby liturgia była piękna.
Ministrant jest POMOCNIKIEM przy sprawowaniu Mszy świętej i podczas innych nabożeństw. Ministrant usługuje księdzu, gdy przygotowywany jest ołtarz i dary ofiarne potrzebne do Mszy świętej. Pomaga po zakończeniu liturgii.

Ministrant jest tym, który NIESIE ZNAKI. Ministrant niesie pewne określone przedmioty, które są dla liturgii niezbędne. Są to przedmioty, które w czasie obrzędów mają szczególne znaczenie. One mają ludziom wierzącym coś przedstawiać i wskazywać na inną rzeczywistość.

Ministrant powinien sam BYĆ ZNAKIEM. Ministrant przez służbę wskazuje, że każda liturgia i każde nabożeństwo nie jest tylko sprawą kapłana, lecz sprawą całej parafii i wszystkich wiernych. Ministrant służąc pokazuje, że "uczestniczyć w liturgii" to znaczy nie tylko słuchać czy się przyglądać, ale współdziałać, współtworzyć, czynnie się w nią angażować.

Spotkania

Opiekunem ministrantów jest ks. Dariusz Snochowski

Spotkania ministrantów w I i III soboty miesiąca o godzinie 17:30 w salce parafialnej.

Prezes ministrantów: Mateusz Grygiel

Hymn ministrantów

Króluj nam, Chryste, zawsze i wszędzie.
To nasze rycerskie hasło.
Ono nasz zawsze prowadzić będzie.
I świecić jak słońce jasno.

Naprzód przebojem, młodzi rycerze,
Do walki z grzechem swej duszy.
Wodzem nam Jezus w Hostii ukryty.
Z Nim w bój nasz zastęp wyruszy.

Pójdziemy naprzód, naprzód radośnie,
Podnosząc w górę swe czoła.
Przed nami życie rozkwita w wiośnie.